Betraktelser

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Att vara en Riktig Tant kräver sin kvinna

Av Lena M - 31 augusti 2008 22:53

Jag vill vara en Riktig Tant. Tycker jag har rätt ålder inne nu. Väntar

bara på att få de åtråvärda tantegenskaperna också. Och slippa vara som en

patetisk tonåring (om tonåringarna hade en aning om att vi pratar om exakt

samma saker som de gör, och med ungefär samma självinsikt, så skulle de

dåna, eller vad ungdomar gör nuförtiden).


En väninna sa att hon tror, och hoppas, att man kan räkna med att bli

Tant i sextioårsåldern. Nej nej, så länge kan jag inte vänta. Fyrtio plus

måste räcka.


En Tant struntar i vad andra tycker om hennes utseende. Hon vet att hon inte är snygg - men varför skulle det hindra henne från att göra vadsomhelst?  Hon säger vad hon tycker och gör det hon vill. Hon ber inte om ursäkt och ännu mindre om lov. Hon har allt hon behöver i sin volumiösa handväska - vare sig den består av en klassisk damväska, en ryggsäck eller en trasig träningsväska.

     En Tant dricker kaffe och äter tre mockarutor utan att blinka. Eller tar en stor stark på en uteservering mitt på blanka eftermiddagen.

     En Tant ska ha sittplats på bussen. En Tant gnäller på dålig service, ouppfostrade ungdomar, ouppmärksamma män och översitteri. Högt. En Tant pratar för sig själv på offentlig plats, med eller utan mobiltelefon. 

     En Tant håller hastighetsbegränsningen på vägarna och BMW-förarna får vackert köra om eller invänta sin hjärtinfarkt.


En riktig Tant springer maraton och är tjock - samtidigt.

 
 
Katta

Katta

31 augusti 2008 23:28

*asg* precis så ska det vara! *applåderar* mellan skratten.

http://katta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ockra

18 september 2008 09:30

Jag är 75% tant. Det är väl de två sista styckena som inte stämmer in, än!

 
Ingen bild

S.M.S

11 november 2008 16:59

Bra beskrivning för jag vet hur det är men ofta är man för feg att följa dina "råd" hoppas det kommer att funka för dej,när det blir dags, kul bloggar du skriver , från en i Norrtälje,f.d. Solna.

 
Ingen bild

Lena M

11 november 2008 19:33

Tack S.M.S
Kul med kombinationen Solna-Norrtälje, då känner du igen dig i det jag skriver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards