Betraktelser

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

Gott och blandat en dag som denna

Av Lena M - 20 oktober 2008 18:41

Påminnelse: missa nu föralldel inte att gå ut bland de nyfallna höstlöven. Gå till en park eller skogsglänta och sparka löv kring fötterna för varje steg du tar. Det är så roligt. Minst lika kul som att gå i fluffig nysnö. Snart ligger löven blöta och ishala - det är nu de är sparkvänliga, så ut med er bums!


Sätt på er reflexer folk! Ni syns faktiskt inte.


Dolph Lundgren. Tänk. Han är väldigt snygg tycker jag. Han deltog i ett sitt-i-soffan-program i veckan och presenterades där som den "kanske snyggaste 51-åringen". Stryk kanske. För 20 år sedan var han bara en tönt som inte kunde prata svenska längre. Nu är han en mogen skådespelare som är så snygg att man ramlar av stolen.


"Vem vet mest?", frågesporten som går på SVT varje vardagkväll klockan 19.00 är det ultimata frågesportprogrammet. Det har allt. Snabbt tempo. Raka kunskapsfrågor (man behöver inte sätta "vad är" framför sina korrekta svar). Tillräckligt lätta för att man ska klara många och känna sig duktig, men tillräckligt svåra för att man ska bli djupt imponerad av deltagarna. Svaren ska avges inom tre sekunder. Ingen pardon. Ingen löjlig väntetid och "är det ditt slutgiltiga svar?". Inga trudelutter, ingen dramatisk musik, ingen reklam, inga lottdragningar, inga kvalificeringsfrågor, inga krångliga regler. Snabba frågor, snabba svar. Och en programledare i Richard Olsson som leder med pondus, humor och utan att framhäva sig själv, men ändå är personlig och spontan. Jag begriper inte varför så många säger att han var en dålig ledare för Bingolotto? Jag tycker han är genialisk och sympatisk.


Johan Mjällby är en av de snyggaste karlar jag vet.
Ser ni mönstret?


Fotboll har blivit tråkigt. Och då är det inte fotbollen det är fel på.


Jag tycker det borde vara sommartid hela året. Finsk tid, helt enkelt.


Snart sitter man väl här och tittar på bönderna som söker fru, i år igen. Trots att hälften av dem söker make. Desto bättre.


Den där finanskrisen - är inte den överdriven? Hur många fler debattprogram om den orkar vi se, hur många fler löpsedlar och förstanyheter orkar vi läsa och se?


Men Nick Nolte är ändå alltid den absolut snyggaste.




 
 
Ingen bild

Sandra

22 oktober 2008 23:39

Yxiga karlar, det är du det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards