Betraktelser

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Krasch!

Av Lena M - 28 mars 2009 13:12

Kabom! Brak!

Vilken jävla smäll!

Vad var det?


Det var min våg som sprack.


Kabrak, bara liksom. I tusen beståndsdelar. Kilon och hekton for iväg i hela rummet. Fjädrar och spiraler snurrade runt i luften. Batterierna laddade ur. Displayen krackelerade. Fötterna sjönk igenom plastplattan. Taket lyfte en bit och landade med ett tjoff igen. Grannarna hoppade högt. Skatorna skrek och flaxade iväg i panik. Traktens alla kattor gömde sig under närmsta husgrund. Vågorna slog höga på Östersjön, Ålandsfärjorna gungade betänkligt (det vet jag, för min kompis sitter just nu på en, lyssnandes från första parkett på Larz-Krizters och hon sms:ade och sa att det var sjösjukesjögång plötsligt, mitt i Purple rain).


Tre månader helt utan träning och inte ens regelbunden cykling eller promenad som transport några gånger i veckan sätter sina spår. Detta i kombination med ett två månaders långt "uppehåll" i chokladstoppet och sömnproblem, en botad hiss- och flygfobi, nytt jobb med högt tempo och nya saker att lära och människor att känna. Då ökar vikten, för en person med min fysiska läggning. Det faktum att ett nyligen kontrollerat blodsocker ligger lika lågt som alltid och att ett nyss taget blodtryck visar en av de lägsta noteringarna på flera år gör att jag inte inser faran.


Förrän vågen spricker.


Poff! Jag är fetare än jag någonsin varit. Nej, det kan banne mig vara fel. Men jag är tyngre än någonsin förut. Så tung att en vanlig personvåg som kostade runt 300 kronor och har tio år på nacken helt enkelt ger upp.


Nåja, ingen fara skedd. Det finns väl lastvågar på Posten som jag kan låna om jag vill veta min stegrande vikt.


Nej visst nej. Det finns ju ingen riktig post längre.

 
 
Ingen bild

Helena

28 mars 2009 15:25

Om vågen är 10 år gammal beror kraschen snarare på sin ålder än din vikt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards