Betraktelser

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Jag är i djungeln, ta mig bort ifrån kändisarna!

Av Lena M - 19 september 2009 21:30

Nu har jag sett Kändisdjungeln på TV4 ett och ett halvt avsnitt så nu är jag kvalificerad att yttra mig.

Vad är det för jävla skitprogram?


Man tänker Robinson, med kändisar. Man ser trailers i veckor. Man kännner inte igen en enda, utom Pippi Långstrump och Kennet Andersson (eller är det Stefan Pettersson? Jag har en tendens att blanda ihop dem). Man ser ett halvt avsnitt med en hysteriskt flabbande blondin. Man har ingen aning om vem hon är. Namnet står i bild. Man har aldrig hört namnet förut. (och har redan glömt bort det igen, men i kväll åkte hon ur). En skäggig gubbe pratar skånska. Björn Borgs före detta ligger i en låda med ormar. Man ifrågasätter Def Leppard. Thorleif verkar vara med, inte för att han säger eller gör något. Men hej, Gråt inga tårar är en klassiker, en höjdare genom tiderna. Vilka fler som är med minns jag inte. Inget händer. Ingen tävlar. Alla äter. Björn Borgs x-krok får stjärnor. Ingen röstas ut. Alla sitter på en bänk hela tiden. Jag förstår inte vad det går ut på.


Ikväll tittade jag på hela avsnittet. Det visar sig att det faktiskt inte händer något i det här avsnittet heller. Det framgår att de har varit i djungeln i nio dagar och att den gamla curlingspelaren på TV-sporten röstades ut igår. Idag röstas den där blondinen som jag aldrig har hört talas om tidigare ut. Varför är dock oklart. Och förresten röstas hon inte ut, hon är bara den som får färst röster av tittarna (få - färre -färst, hur ska man annars komparera?). Jag undrar stillsamt hur pinsamt få som har ringt. Den som fick näst färst hade kanske tio röster. Den som hade flest kanske 67. Inte ens Telia går med vinst.


De sitter på några bänkar. De får middag varje dag som de lagar själva över en eld. Trallar, trappor, räcken, altaner är byggda där de rör sig mellan en liten damm, en vattenho med rinnande vatten i kran och så de där träbänkarna vid eldstaden. Rafael gör armhävningar. De andra sitter. Eller ligger i hängmattor. Thorleif ligger visst osedvanligt mycket i en hängmatta. Det vet man, därför att programledaren berättar det. Någon får gör något läskigt. Det verkar alltid vara Björlingskan som ligger i en låda med ormar. Någon gör något roligt och lite svårt. De som gör dessa något får stjärnor. Stjärnorna byts ut mot mat. Rafael lämnar tillbaka maten. Alla är sura.


Regin ser ut sålunda:

bild på folk som sitter på träbänkar

bild från en altan där två programledare säger några pinsamheter om ingenting

Björling ligger i en låda

reklam

bil på folk som sitter på träbänkar

eller ligger i hängmattor

dåligt klippta videosnuttar där deltagarna en och en säger "Rösta på mig"

reklam

bild på folk som sitter på träbänkar

programledarna säger några oväsentligheter som inte leder någonstans

hela tiden klipps telefonnumren för röstningen in i bild

reklam

maten kommer

en galen värmlänning säger något obegripligt

programledarna kommer till träbänkarna

alla deltagare är kvar, utom två som kanske åker ut

en deltagare åker ut. Hon heter Catarina med C eller Katarina med K

folk sitter på bänkar

bilder visas på det som deltagaren som ska åka hem har gjort (=ingenting)


Ingen gör något. Inga tävlingar. Inga röstningar. Alla bara sitter på sin träbänk eller ligger i en hängmatta. Björling ligger i en låda. Någon får färst telefonröster. Fem dagar i veckan.


Vilket hotell b-kändisarna ligger på när de inte blir filmade på träbänkarna vet man inte. Varför de ska sitta på träbänkarna med telefonnummer i bild vet man inte heller.


Den som säger "Jag är en kändis, ta mig härifrån" får åka hem.

Ändå är det åtta pers kvar i rutan.



 
 
Ingen bild

P

20 september 2009 11:04

Nä eftersom färst är den korrekta formen så finns det ingen anledning att hitta på andra sätt.

 
Ingen bild

Brum

20 september 2009 23:44

Jag bestämde mig innan programmen började sändas för att inte se dem. Efter att ha läst din beskrivning är jag extra glad över det :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards