Betraktelser

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Den tjusige, den galne, den nakne

Av Lena M - 6 mars 2010 13:56

Min känsla sedan jag började (halv)följa årets Let's Dance (bara signaturmelodin gör programmet sevärt, för en gammal Bowiefan) har varit att Stefan Sauk och Claudia Galli skulle gå till final. De har varit mycket tjusiga att se på. Till skillnad från till exempel Willy, som är mycket, men inte just tjusig. Skulle man rösta för att ha kvar underhållande personligheter borde Rabih ha varit kvar fortfarande. Han fick mig att skratta varje gång han hade en replik. Men igår rök Sauk - älskad av hela min generation för sitt "De' e' mycke' nu". Han gav den moderna stressen ett uttryck.


I aftonpressen läser jag att Claudia är i hop med Malin Berghagens son. De blev ihop när han var 17 år och Claudia 26. Jag har inget emot åldersskillnader i sig - men en sjuttonåring är ju ett barn!


I samma skvallertidning finns en artikel om en 31-årig man som söker partner på en dejtingsajt. Infallsvinkeln på artikeln är att han inte tycker åldern har någon betydelse, vilket däremot längd och kroppsform har. Han säger att den han söker "inte får vara längre.". Längre än vad framgår inte, men jag antar att han menar att han själv vill rå. Trots att han påstår sig inte bry sig om åldern söker han kvinnor mellan 18 och 35 år. Det hedrar honom att han inte söker omyndiga barn, men om han kan tänka sig en tretton år yngre flicka - varför en endast tre år äldre? Eller tror han kanske att alla 45-taggare är långa? Eller har "fel kroppsform"?


Thorsten Flinck och Christer Sjögren - se där en match made in heaven. Deras sånguppträdande i Skavlan var mycket bra. Där Sjögren är snäll och tråkig, men genuin och en väldigt bra sångare, tillför Flinck en allt annat än tråkig galenskap. Var för sig blir de antingen alltför slätstrukna (Sjögren) eller bara konstiga (Flinck), tillsammans är de en succé.


Stellan Skarsgård är och har alltid varit en av mina favoriter. Sexig karl. Jag föreställer mig gärna honom laga mat och dammsuga naken.



 
 
Ingen bild

löparen

8 mars 2010 10:05

så det är matlagandes och dammsugandes som nakna karlar är sexiga för dig? Eller ??

 
Ingen bild

Herr S.

8 mars 2010 18:04

Kolla hans insats i Mamma Mia (båtscenen).

 
Ingen bild

LM

11 mars 2010 18:20

Herr S - den har jag sett två gånger

Löparen - nja, det kanske bara gäller just Skarsgård. Annars är det ju löpare jag faller för :-)

 
Ingen bild

löparen

11 mars 2010 21:08

angemän åkomma! :-). Hoppas den är kronisk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards