Betraktelser

Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

En lång okänd man i entrén till Konsum en helt normal fredag

Av Lena M - 19 mars 2010 18:56

Kliver in mellan dörrarna till entrén till Konsum. "Telia" hör jag inte någon säga, eftersom jag går i mina egna tankar och inte tror att en lång ung man som står i entrén till Konsum pratar med mig. Men det gör han, och det vill han uppmärksamma mig på, så han tar mig i armen för att stoppa mig och säger:

     - Ursäkta damen. Telia!

Jag känner mig osäker på vilket svar som förväntas av mig på detta så jag säger utan att tänka det första som kommer för mig:

     - Ett företag som sysslar med telefoni.

Men jag inser direkt att det inte var korrekt svar för han ser väldigt irriterad ut och avbryter mig innan jag svarat färdigt:

     - Telia eller Tele2!

Nu inser jag att jag inte ska säga det första jag tänker, nämligen "två företag som sysslar med telefoni", men jag förstå inte alls de sociala signaler som eventuellt kommer från den unge mannen så jag väljer att stå helt tyst. Han ser min förvirring och hojtar irriterat:

     - Vilket ringer du med?

     - TDC, säger jag kuvad och eftersom han släppt min arm fortsätter jag in på Konsum.

     Köper några saltade mandlar och chokladöverdragna cashewnötter i lösvikt samt en gul lök för totalt 16 kronor. Fullständigt normalt fredagsinköp för vilken familj som helst, antar jag. När jag letar i plånboken efter ett eventuellt bonuskort att betala med hittar jag inget sådant, bara en massa kvitton samt en lapp där det står:

     "Jag har ingen relation till mina tänder".

Vilket jag antar också är helt normalt. Att ha sådana lappar i plånkan, alltså.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards