Betraktelser

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Vargen kommer! ropar pojken. Och jägarna laddar bössan

Av Lena M - 8 maj 2010 19:57

Idag tittade jag på reprisen av SVT:s program från i söndags om den illegala vargjakt som enligt programmet bedrivs organiserat i alla våra varglän.


Den anonyme man, med rånarluva och förvrängd röst (om än med omisskännlig värmländskt dialekt), som benämndes "samordnaren" för en av de så kallade cirklar där tjuvjakten bedrivs sade mycket, men bland annat detta:

     - Vargen är det hemskaste djuret av alla.

Han menade att vargen är det djur som är det värsta man kan ha som fiende, det djur i vår svenska fauna som ställer till med mest skada och elände. Han, och hans gelikar, kommer inte vara nöjda förrän vargen som art är helt utrotad i Sverige. Och Norge, om jag inte misstolkade honom.


Men, handen på hjärtat kära läsekrets - vilket djur i vår natur har utsatt dig själv, dina anhöriga och vänner och dina tamdjur för mest skada - vargen? Eller fästingen?

 
 
Ingen bild

Leif_A

8 maj 2010 20:37

Människan

 
Ingen bild

Monica

10 maj 2010 17:45

Fästingen!!! Mycket bra Lena!
Och försesten så ska man inte ha hundarna springande fritt i naturen. Det är bara och jag säger bara under vissa tider som det är tillåtet och det är det minsann inte många som bryr sig om. De små ´"gulliga" hundarna biter ihjäl små oskyldiga djur. Tänk på det ni!

 
Per

Per

12 maj 2010 07:57

Jag är nog lite inne på Leifs linje ovan... De andra djuren är ju liksom bara naturliga... :-)

Fö. skäms man nästan för att vara värmlänning... Men alla är ju inte korkade... ;-)

http://beavertrack.blogspot.com

 
Ingen bild

Löparen

19 maj 2010 08:05

Är liksom inte helt övertygad om att denne mansperson med Värmländsk dialekt verkligen är den han utger sig för att vara. Litar helt enkelt inte på mediernas version. För om mannen ifråga verkligen tycker så som han gör, borde han väl också inse att blamerande om dessa åsikter inte främjar hans mål?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards