Betraktelser

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Det är inte bara dressingen som är fettfri

Av Lena M - 20 juli 2010 22:52

Jag ska börja banta.

     Jo, men, så är det. En annan är ju fet, gubevars. Sjukligt fet. För den som har ett bmi lika stort som sin skostorlek är det fara å färde enligt den medicinska expertisen Aftonbladets hälsobilaga. Veckorevyn och Amelias specialnummer Bikinismart.


Metoder för viktminskning har avlöst varandra i åratal. Olika varianter av eneriunderskott har fått olika namn som Flygvärdinnedieten, Scarsdale och Atkins. Multimiljonärföretag har lärt oss egna poängberäkningssystem och potatisen, vår kära knöl, har pendlat mellan att vara den perfekta dietkosten till det farligaste man kan stoppa i munnen. Så vilken metod ska jag använda?


Kanske den populära LCHF-metoden. För såvitt jag förstått står den för Lite Choklad Håller Formen. Men jag har också sett Low Competence, High Fantasy. Fast den handlar säkert bara om kolhydrater och fett, som alla andra metoder. Nej, jag håller mig till gammal beprövad logik och Livsmedelsverkets anvisningar. Om man inte vill vara fet, ska man inte äta fett. Det är så självklart att det är obegripligt att någon annan metod kan få fotfäste.


Så nu ska jag ut och leta fettfattiga livsmedel. Fettfritt. Fettsnålt. Utan fett. Light. Lätt. (Finns det förresten någon metod som heter MSMF, mer socker, mindre fett?) Lätt som en färdiggräddad plätt. Jag läste förresten i Frida att nästan alla grönsaker är helt nonfat. Najs! Det här kommer att bli enkelt.


Särskilt som jag genast hittade det här på min shoppingrunda:


  


Och då var jag ändå fortfarande kvar på Lindex...


Det är ett fettfritt samhälle vi lever i.


 
 
Ingen bild

Brum

20 juli 2010 23:54

*asg*
Lindex har hejat grejen...

 
Ingen bild

Herr S.

21 juli 2010 09:05

Har du så små fötter?;)

 
Ingen bild

Karin

25 juli 2010 10:25

Håller med dig Lena! Tänker mycket på det där med Fejan just nu och överväger starkt att avregistrera mig. Men det skall vara jäkligt svårt har jag hört. Jag gillar verkligen att läsa det du skriver, brukar läsa dina blogginlägg på Funbeat. Nu halkade jag in på din blogg via Kristina Sörensen på Facebook, en vän som du och jag har gemensamt! Och nu skall jag lägga till den här bloggen bland mina rss-feeds. Hoppas du har en skön sommar, själv har jag gått upp fyra kilo på sex veckor :-( Massa mat och vin, noll träning....

 
Ingen bild

Karin

25 juli 2010 10:27

Ehh... kommenterade fel inlägg, jag läste först det om Fejan och det var förstås det jag tänkte på när jag skrev kommentaren ovan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards