Betraktelser

Alla inlägg under mars 2011

Av Lena M - 17 mars 2011 20:30

Det känns tryggt att inse att världen inte har drabbats av några kärnkraftsverkshaverier, att inga människor dött i tsunamis, inga maktfullkomliga ledare torterar sitt folk, inga demonstranter på gator och torg skjuts ihjäl, tillfångatas och lemlästas.


Detta kan man vara säker på när man läser dagens löpsedel:


10 sätt att få bättre hy

Av Lena M - 5 mars 2011 10:15

James Franco tappade 10 kilo för 127 timmar.

Det var väl inget. Kom igen när någon tappat 127 kilo på tio timmar.


Kollegorna sågade Bengtzing: Inget man sätter på hemma.

Öh, nehej.


Se Bengtzing spruta champagne: Jag har satsat på mig själv.

Öh, jaha.


Extra: Fadde gifter sig med en yngre kvinna.

Eh, jaså.


Linda Rosing har gift sig. Nu byter hon till pojkvännens efternamn.

Vore det inte bättre om hon tog makens efternamn?


"Vilket nedköp". Tittarna sågar valet av Per Lernström till ny programledare för Idol.
Tänk att det finns tittare som vet vem denne Per Lernström alls är.

Expert varnar: "Akta dig för skadliga appar"
Det är en farlig värld vi lever i.

Bearnaisedramat i TV.
Matprogram har aldrig varit hetare än nu.

Och slutligen:

Zlatan skadad - stod över dagens träning.
Allt om Zlatan är alltid förstasidesintressant.

Av Lena M - 2 mars 2011 21:31

Idag såg jag en man göra, något jag själv alltid gör, men som jag aldrig tidigare sett någon annan göra:

     han såg sig om, först till höger, sedan till vänster, innan han gick över järnvägsspåren vid en bomövervakad övergång.


Inte ens de som skjuter en barnvagn med ett litet människoliv framför sig som en sköld bryr sig om att titta.

     Är bommarna uppe kommer det inget tåg. Det är vad folk i allmänhet verkar tro. Utom den där gubben och jag. Vi tänker istället så här: om det inte kommer något tåg, då blir man inte överkörd.


För övrigt har jag en fråga till panelen, Vägverket eller Körkortsinspektörsmyndigheten eller vem som kan tänkas ligga inne med svaret:

     - Gäller inte ljussignalen vid övervakad järnvägsövergång för gångtrafikanter, utan bara för bilister och cyklister?


Det är i alla fall vad alla människor, utom möjligvis den där gubben, och jag, verkar tro. För alla går i samma ögonblick bommarna lämnar marken. En del bilister kör också. Men de är väl dumma i huvudet på riktigt.

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Skapa flashcards