Betraktelser

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Det som ingår upphör av sig självt om du säger upp det

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011:

1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.
2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator
3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?
4. Försäljare svarar: de upphör av sig själv.
5. Ett halvår går.
6. Spotify fortsätter löpa och jag debiteras månadsavgift. Det är okej, jag ville ha kvar Spotify.
7. Elva månader har förflutit. Jag ringer Telia. Berättar ovanstående och frågar: Så nu vill jag kolla om jag måste säga upp Navigatorn?

8. Teliamänniska svarar att: nejdå, jag ser här att den upphör det här datumet (som motsvarade årsdagen av tecknandet av abonnemanget). Bra, då är jag nöjd, svarade jag.
9. Någon vecka senare får jag ett sms från Telia om att "din navigator upphör om tio dagar, gå in på den här länken om du vill ha den kvar". Frid. I do nothing.
10. Ytterligare en vecka går och jag får ett nytt sms från Telia där det står "om tre dagar upphör din navigator, gå in här om du vill förlänga". Jäkla tjat. Jag vill inte förlänga, jag gör inget.
11. Två veckor senare öppnar jag senaste mobilfakturan från Telia. Där är jag debiterad 59 kr månadsavgift för Telia navigator, som jag aldrig använt, aldrig beställt , aldrig velat ha.
12. Jag ringer Telia och berättar ovanstående och får svaret att man måste säga upp navigator men jag ser här att du kommer att bli krediterad 59 kr på nästa faktura och att man har lagt in att den ska upphöra. Bra, då är jag nöjd igen, sa jag.

Men den här gången skrev jag upp namnet på den jag pratade med.

Förstår logiken och tekniken, gör jag däremot inte. I know nothing.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Av Lena M - 19 juli 2012 13:27

Gnäll är vad jag lever på, allrahelst i min egenskap av konsument. Upplands mest irritera(n)de närmare bestämt. I tidigare betraktelser har jag blivit könsdiskriminerad på Mekkonomen i Norrtälje, fått okunnig hjälp på K-rauta i Bromma och ondgjort mi...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Skapa flashcards