Betraktelser

Direktlänk till inlägg 15 maj 2009

Vad är väl två älgar mot 27 vildsvin?

Av Lena M - 15 maj 2009 23:05

I går såg jag två älgar på vägen hem från jobbet. Först en stor ståtlig alldeles nära vägen till vänster om mig. Bara någon kilometer senare stod en annan älg till höger en bit ut på en äng och betade. Jag gillar att se älg, men inte när de kommer springandes ut från skogen rakt över bilvägen.

När jag var barn var detta att "titta på älg" ett kvällsnöje av samma kaliber som "logga in på Facebook" är nuförtiden.
     - Nej, men ska vi inte ta och åka och titta på älg, frågade pappa när han läst klart kvällstidningen och nyheterna på tv var sända och faderskapet antaligen kände sig lite rastlöst.
Sagt och gjort - hela familjen satte sig i bilen och åkte ut på småvägarna och tittade på älgar. Vinst varje gång.

I morse när jag åkte till jobbet satt två katter mitt på grusvägen upp till stora vägen genom byn. De rörde sig inte ur fläcken när jag kom i min röda bil, inte ens när jag bromsade in och stannade bara en meter ifrån dem. Det var en röd (grannens) och en grå katt. De satt vända snett emot varandra med tät kroppskontakt, helt stilla. Jag öppnade bildörren och ropade "Schas katta!". Då lullade den röda iväg några meter men den grå satt dikt still. Då klev jag ur bilen, klappade i händerna och schasade högljutt och då sprang de iväg ner i diket. Motvilligt. Och inte mer än några få meter.

Det finns många lustiga djur i Guds natur.

De rådjur och tranor jag sett varje dag i veckan tänker jag inte ens nämna.

Men när det kommer ett vildsvin, då ska ni få höra om det. Det sägs att någon i byn såg 27 vildsvin, en sugga och hela hennes dagisavdelning, gå tvärs över vägen. En sådan händelse kunde vara värt ett blogginlägg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards