Betraktelser

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

En vanlig dag på jobbet (eller: Ibland är det befogat att skratta åt pitt)

Av Lena M - 29 januari 2012 18:55

Jag stod längst bort i korridoren, utanför ett sammanträdesrum i väntan på min tur att komma in och hålla en föredragning, förberedd med mina anteckningar i näven. Ute i god tid. Tidtabellen för mötet som vanligt något försenat. Just i slutet av denna bortersta korridor vid den kodlåsta dörren ut mot interntrappan och garaget ligger också ingången till vaktmästeriet. Jag hörde deras eftersmiddagsnack när de ropade till varann över hyllorna.

     - Läget Tompa? Klarar du dig?

     - Ja, för fan, jag är klar med mitt för längesedan.

     - Annars kan jag hjälpa honom, hörs en ny röst ifrån fönsterplatsen. Jag kan vara hans mentor!

     - Haha, du kan få adoptera mig om du så gärna vill!


En kort tystnad medan de slår på sina datorer, sköter det administrativa, tidrapporterar, läser mejl, kollar intranätet.


    - Jaha, imorgon kommer chefen hit alltså.

     - Ah, möte. Då gäller det att skärpa sig.

     - Du tänker väl på vad du sätter på dig för kläder, fint ska det va'.

     - Ja, imorgon måste vi ha kostym vettu!

     - Kostym? Du är rolig du. Det ska jag ha när jag dör. Inte förr.

     - Kostym i kistan? Hasse ställer sig upp och kastar sig in i samtalet. Nä'ru - när jag dör och ligger där i kistan ska jag vara naken.

     Ett lätt fnissande uppstår. Jag tänker mig att jobbarkompisarna föreställer sig Hasse näck för sin inre syn. Och Hasse fortsätter:

    - Med en slips knuten runt pitten!


Vad som händer därefter kan jag tyvärr inte redogöra för, eftersom jag faller dubbelvikt i ett hysteriskt skrattanfall framlänges in genom dörren till vaktmästeriet, tappar mina anteckningar och ber en stilla bön att väggarna är välisolerade in till mötesrummet där chefsdelegationen sitter med sina Viktga Ärenden. Jag vet bara detta: jag gillar våra vaktisar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards