Betraktelser

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Melodifestivalens andra chans, som jag ser den

Av Lena M - 7 mars 2009 20:08

Jag tror på oss med Scotts

Säga vad man vill. Låten är ack så menlös. Men när jag ser en snygg karl i vita skor brinner det i brallan.


Moving on med Sarah Dawn Finer

Pretentiös, men ack så tråkig, låt. Klänningen hon bär är dock extravagant och hon har en läcker figur.


Vinnare i duell nummer 1 - hugget som stucket och helt ointressant men för sjutton - den tjusiga damen med den vackra sångrösten blir det självklara valet.


Fortsättning följer - nu ska bara Petra Mede pladdra hysteriskt medan rösterna räknas.


Show me heaven med Lili och Susie

Otroligt. Discoblondinerna ser verkligen ut som det de numera är. Medelålders morsor med hysteriskt blonderat och tuperat hår. Men låten är helt okej. Frågan är bara vilken målgrupp som tilltalas av den? Mediafolk födda 1973 är min gissning.


You're not alone med BWO

Nämen vänta nu. Den här har ju samma melodi som Moving on. Men anything med Martin Rolinski går. I den bästa av världar skulle man dock inte ha lindat in honom i silverfärgad sparkdräkt. När det finns tajta svarta långbyxor med pressveck och slimmade röda skjortor uppknäppta till naveln.


Vinnare i duell nummer 2 - BWO-låten är bättre, men systarna Päiviriintas roligare. Segern går till Finland.


Och lämnar vi över till pinsamt mellansnack igen.


Moving on mot Gimme gimme gimme - ja, jag tror banne mig 80-talsnostalgin går hela vägen.


It's my life med Amy Diamond

Hon är ju rar flickebarnet. Söt och glad. Årets låt är bättre än fjolårets, tror jag. Var hon med i fjol? Man kan inte minnas allt.


Higher med Star pilots

För det första förstår jag inte varför man har slängt ihop något man kallar en grupp som man kallar Star pilots. Det är ju Johan Becker som är artisten. Att han har några schyssta dansare i flygkläder och pilotglasögon är naturligtvis snyggt (inte för att någon kan se skillnad på vilka av dem som antas ingå i Star pilot och vilka som är ordinarie dansare). Men - grupp? Nej. This is Johan and Johan only. Och Becker är bra.


Vinnare i duell nummer 3 - Johan Becker, utan tvekan.


I got U med Rigo feat. Red FoxDet här är nog den låt jag gillar bäst av alla i årets Mello. Den gör mig glad. Inte lika glad som bröderna Rongedahls i fjol (men håll med mig om att det är svårt att motstå män i röda kavajer). Inte euforisk som Worrying kind med Ola Salos Ark. Men, förutom Emilias You're my world är det här årets favoritmello. Det är snyggt, det är charmigt, det är välsjunget. En trummis i prickig klänning är hur coolt som helst. Två välsvarvade körsångerskor tittar man gärna på. Detta är kvalité och äkta glädje.



Snälla snälla med Caroline af UgglasÄnnu en höjdare. Ännu en 50-talsljudande äkta låt. Jag gillar introt. Jag gillar känslan. Jag rådiggar faktiskt den här låten. Vitt är alltid rätt. Och turkosa stövlar till magra ben i kortkort - det är bara så rätt.



Vinnare i duell nummer 4 - ja, här skär det i mitt hjärta. Det här är kvällens värsta duell. Men jag håller på yo yo yo yo yo yo. För jag tycker mig ana att af Ugglas har någons slags andra andra chans genom den där internationella fransmannen som dyker upp i slutet på varje deltävling.


Där kom svenska folkets första felröstning. De har nog inte fattat det där med fransmannen. Attans. Rödkavajerna väck.


Semi mellan Beck och Uggla alltså. Då tror jag på pilotgänget. Snälla snälla kan man gilla ändå lång tid framöver. Men Higher har max några veckors levnadstid.


Så fick jag fel i båda mina semifinalsgissningar.


Och nu kommer fransmannens val. Fick han bara välja mellan dem som fanns kvar att välja bland, eller kunde han ha valt af Ugglas så att vi fått även Becker till finalen? Det kanske inte är meningen att vi ska känna till det. Vad jag dock inte förstår med den internationella juryns val är varför Sverige ska skicka Greklands bidrag till Eurovision contestet? Ska vi sätta en tia på att hon kommer sist i finalen nästa helg?

 
 
Ingen bild

Leif_A

7 mars 2009 20:56

Felet är att Amy inte är något barn längre, hur gärna hon än vill. När jag gick i åk 9 ville alla tjejer vara allt annat än barn. Amy är 17 för bövelen! Lite nyfiken vad hennes klasskompisar tycker...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards