Betraktelser

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Återrapport till läsekretsen

Av Lena M - 13 februari 2010 12:46

I et tidigare inlägg redogjorde jag för all jävulskap tillvaron utsatte mig för.
     Hissen står fortfarande aldrig framme på det våningsplan jag ska åka ifrån och jag får vackert gå och bära ett par hundra meter från bilen varje dag för att mina grannar har snott de bästa parkeringsplatserna.
     Reklamen i tv-sändningen som alltid startar i samma ögonblick jag sjunker ner i soffan med en macka stör mig dock inte längre. Alla reklamkanaler försvann nämligen ur min ruta när jag bytte min gamla tjockteveapparat mot en stor ny fin platt. Ett, två, fyra, sex och 24 är allt jag numera kan se. Alltså får jag läsa en gammal tidning istället när jag kommer hem från jobbet. Synd bara att det har blivit så jobbigt att läsa, mina åldersstigna ögon ser ju inget längre. Glo i väggen funkar rätt bra, å andra sidan.

Blomkålen har fått sin rättmätiga standard och är inte längre en zuccini för 69 kronor kilot. Den snälla butiksföreståndare skickade mig ett presentkort på 75 kronor som kompensation för de 45 kronor jag hade betalt för mycket. Rimligt.

Jag har fortfarande inget lyse i köket, inga nya springskor och historien om ett annat par skor och räkningar för dem - den orkar ni inte höra. Eller snarare - jag orkar inte berätta den, för jag blir så arg. 1 300 kronor som jag inte kan få tillbaka och ett par skor jag aldrig har velat ha, fy fan på ren svenska, vad det alltid ska jävlas!

 
 
Ingen bild

MT

13 februari 2010 13:24

När det gäller dina tv-kanaler så var det en snäll person som räckte ut handen för att hjälpa dig...men du svarade aldrig på hans frågor...

 
Ingen bild

LM

13 februari 2010 13:29

Då måste jag ha missförstått den snälla personen, för jag tolkade förklaringen som att det var kört, att den nya teven inte kunde ta emot kanaler som sändes analogt, som den gamla teven kunde. Men jag ska kolla om hans hand fortfarande är utsträckt och svara på alla frågor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards