Betraktelser

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Betraktelser

Av Lena M - 10 juni 2008 20:21

Det kallas blogg. Jag vet inte vad det är. Jag skriver betraktelser. Skillnaden kanske är att när jag skriver mina iakttagelser på det häringa internettet så kan de läsas av hela världen, ja i alla fall betydligt flera än bara mina kompisar, dem som jag påtvingat mina betraktelser tidigare. I praktiken blir det nog ingen som helst skillnad. Det blir samma kompisar – om jag ger dem den här uärrällen – som läser. Det spelar inte så stor roll. Har jag en läsare utöver mig själv är jag nöjd.


Det snurrar i mitt huvud hela tiden. Jag ser saker hända och hör människor prata. Det pågår så mycket liv runt omkring mig. Betraktelserna tar aldrig slut och det är ett evigt kommenterande inuti mitt huvud. Det känns som att, när jag får ner mina tankar på skärmen, så frigörs utrymme i min hjärna. Kanske krävs det färre ord för att fylla min egen hårddisk, än datorns?


Jag ber härmed att få starta en dump. Ni är hjärtligt välkomna.

 
 
Ingen bild

Marcus

18 augusti 2008 09:03

Du som är spårkligt begåvad borde veta att "internettet" inte är en korrekt språklig hantering. Internet heter det. Internet är ett namn och stavas alltid med stor bokstav - Internet. Du borde ha skrivit så här "[...] när jag skriver mina iakttagelser på det härliga Internet så kan de läsas av hela världen".

För övrigt en riktigt bra blogg och rolig att läsa.

/En jogg.se användare.

 
Ingen bild

Lena M

18 augusti 2008 18:43

Kul att du är här och läser Marcus!

När man VET hur det det ska vara, då FÅR man skriva fel! Det där var ett uttryck av talspråk. Det står "det häringa internettet", så du har citerat mig lite fel. Kul med språkintresserade läsare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards