Betraktelser

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Vardagliga ting

Av Lena M - 1 mars 2010 19:09

Telefonen ringde. Det gör den aldrig. Men nu ringde den och jag svarade "Lena" och en mansröst säger tveksamt:

     - Jag undrar om jag inte har ringt fel nu.

     - Jaha, sa jag och tänkte lägga på direkt, för han lät som han inte tänkte säga något mer.

     - Det här är Gunder. Men du känner inte mig va'?

     - Nej, det gör jag inte.

Och så avslutade vi samtalet på vänligt ursäkta och nej det gör inget alls tack och hej-sätt.

     Jag hinner inte mer än lägga på telefonluren så börjar mobiltelefonen som ligger i handväskan i hallen att ringa. Men herregud, tänker jag när jag skyndar dit, känner jag någon Gunder i alla fall? Han verkar ju ha både mitt hemnummer och mobilnummer!  Hinner se ett obekant telefonnummer i displayen. Jag svarar "Lena".

     - Hej, det är Stig.


Jahaja, en Stig känner jag.


Igår fick jag för mig att göra situps, magövningar. Kanske tio stycken. Samt tio stycken armhävningar. Ja, eller armknixningar snarare. Jag har inga armmuskler, så jag klarar inte att göra ens en enda armhävning. Men magmuskler har jag tydligen, för situpsen gjorde jag.

     Idag har jag sådan träningsvärk i magen att jag inte kan resa mig upp ur soffan. Innan jag kom ihåg det där rycket igår när jag kastade mig ner på parketten och gjorde mitt styrketräningspass trodde jag att jag fått framfall, tumör i magsäcken eller tarmbråck. Minst.


Idag har jag postat min förra grannes bankbesked. Ja, någon (det kan väl inte vara Posten?) envisas med att lägga hennes post i min brevlåda. (Det måste vara Citymail). Fast hon bor i en annan stad och har ett annat namn. Och absolut inte samma adress som jag har. Breven ligger inte ens i ett vidaresändningskuvert. De bara ligger där innanför min dörr med korrekt namn och korrekt adress. Fast inte mitt namn och inte min adress då alltså.


Varje gång de lokala nyheterna börjar på tv blir min tv-apparat stum. Tyst. Ljudet försvinner. Det sitter en hallåa och pratar i rutan, men jag hör inte vad han säger. Hämtar fjärrkontrollen, väljer "options" och stegar mig fram till "ljud" och väljer något annat än det som är förvalt. Och vips börjar gubben i rutan att låta. Så här får jag göra varje gång just ABC-nytt börjar. Inte nog med att alla kanaler försvann när jag bytte till ny fin platteve, den censurerar stockholmare också.

 
 
Ingen bild

Herr S.

1 mars 2010 20:50

Av sista meningen låter det som om K-G Nyström varit framme.

 
Ingen bild

Löparen

4 mars 2010 04:06

Tänk om man hade en sån TV... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards